nedeľa 7. apríla 2019

Dojmy: Mario + Rabbids Kingdom Battle

Bwah bwah, bwah bwah. Bwaah, bwa bwa bwabwa bwah. Bwabwa bwa bwabwabwabwa. Bwah. Bwaaaaah! A samozrejme, že to nie je všetko. Och, čo to? Nie, nie...nechaj mi moju klávesnicu! Nechyt.... Bwah! Uh. Králiky! Ešte k tomu trošku mešuge. Kde som to skončil? Vlastne, kde som to chcel začať? Aha áno, konzola od Nintenda menom Switch a podivný projekt Ubisoftu, ktorému sa úspešne podarilo skĺbiť bwah bwah a Mária.


Mario + Rabbids Kingdom Battle je hra, ktorá svoju základnú inšpiráciu čerpá v modernej inkarnácii série XCOM. Zároveň však robí veci úplne inak a zasadzuje ich do trošku iného kontextu. Mário a králiky sú totiž veselou hrou, ktorá sa nebojí robiť si žarty sama zo seba. I z celého Mária. Na každom kúsku tejto hry je vidno, že autori majú radi svet Hubového kráľovstva a všetkého čo Nintendo dokázalo za tie roky vytvoriť. Zároveň sa však neboja robiť si z niektorých jeho súčastí príjemné žartíky. Tým žartovným katalyzátorom sú samozrejme titulárny bwah bwah (grrrrr....).


Pri nich by som sa rád na chvíľu pozastavil. Králiky sú totiž zvláštny typ herných postavičiek. Niekto pri pohľade na nich omdlieva a nemôže ich ani cítiť. Iní (vrátane autora tohto bwah bwahbwah) ich zase  majú radi práve vďaka tomu čím sú – podivnými entitami, ktoré sa tu zjavili len tak, aby robili zo života peklo jednému Raymanovi. Aby si napokon vyvrieskali svoj diel slávy na herných obrazovkách. Alebo ako sa hovorí: sú tak blbí až sú zábavní. Ako pre koho! A to je práve otázka dňa – ak je niekto na králika alergický, dokáže si užiť hru ako Mario + Rabbids? Bwaaaaah!

Ako správny XCOM i Mario + Rabbids má dve časti. V jednej sa presúvate po svete Hubového kráľovstva, zbierate mince, kupujete lepšie vybavenie, riešite jednoduché (niekedy i trochu zložitejšie) hádanky. V druhej časti prekonávate prekážky v podobe taktických súbojov vo vopred pripravenej aréne. Prieskumná časť by bola veľmi obyčajná, nebyť práve tých rôznych hádaniek, skrytých ciest a rôznych bonusov, ktoré môže hráč pri behaní po svete nájsť. Ak ste v hľadaní naozaj dôsledný, dokážete nájsť nielen skryté rôzne minuciózne bonusy, ale aj nové zbrane či tajnú časť levelu. Často až v prípade, že sa vrátite späť po prvom dokončení celého sveta. Stojí to však za to, pretože výzvy pred vás postavené sú skrátka bwah bwah bwahbwah! Zlez z tej klávesnice! Uf, kde som to...


Taktické súboje sú to korenie, ktoré robí hru tak zábavnou. Hráč má v tíme maximálne tri postavičky. Jedna je vždy Mário (ako vodca celej skupiny) a aspoň jedna postava musí byť vždy nejaký králik. Každá z nich má svoj jednoduchý strom schopností a vlastností, ktoré si postupom času vylepšujú. Tieto vlastnosti nie sú úplne unikátne, ale každá postava má ich inú kombináciu. Zároveň nie každá postava si ich môže vylepšiť na rovnaký stupeň. Preto vás to v konečnom dôsledku núti kombinovať rôzne postavičky, pre rôzne náplne jednotlivých súbojov. Často máte za úlohu poraziť všetkých protivníkov, avšak sú tu i úlohy eskortného typu, potreby obsadiť určité body na mape či poraziť určitý počet protivníkov.

Hra sa zo začiatku môže zdať veľmi jednoduchá, ale pekne postupne sa zostruje a naučí vás myslieť na všetky vlastnosti, ktoré vaše postavičky majú. Oproti XCOMu, je totiž v tejto hre veľmi dôležitý pohyb. Útočnú, či podpornú akciu môžete využiť kedykoľvek počas vášho ťahu. Žiadna jedna akcia neukončí ťah vašej postavičky. Je teda možné kombinovať pohyb, pomocnú akciu s útočnou akciou rôzne medzi všetkými aktívnymi postavičkami. Hra si je toho dobre vedomá a tie najťažšie súboje hravo vyriešite len vtedy, pokiaľ si na túto taktiku zvyknete. Do toho svoju rolu hrá i prostredie. Trubky, cez ktoré vaši zverenci môžu preliezať. Skákanie z jednej postavy na miesto. Samozrejme, Máriova špecialita, skákanie na hlavy a tak podobne. Bwah.


Hra je to veselá a bezstarostná. Človek si pri jej hraní odpočinie a na niekoľkých miestach trošíčku zavarí i mozgové závity. Nič extrémne, ale predsa - trošku. Nehľadiac na to, že má jedného z najlepších herných bossov za posledné obdobie. Nie toho úplne záverečného, ale pekne operného!

A je skvelý! Bravó, bravissimo! Bwah bwah. Apropo opera. S tým trochu súvisí i ozvučenie a celkový soundtrack hry, ktorý sa miestami hrá a spolupracuje so samotným prostredím. Skrátka každý kúsok skladačky tu funguje.

Stále hľadáte odpoveď na otázku o králikoch, otravnosti a zábave? Bwah? Áno, môj malý biely priateľ, sú ľudia, ktorí ťa nedokážu vystáť. Bwaaa? Nie teba konkrétne, ale celý tvoj druh. Bwah bwah. Lenže čo s nimi? Vážne sa nedokážem nejako dostať do ich kože. Nemá rád mešuge králikov, priam ich neznáša, ale má rád huby a Hubové kráľovstvo... Pravdu? Netuším či sa dokáže cez to preniesť, ale jedno napíšem: Hra je mechanicky výborná i bez jej tematickej časti. Vnútorne skrátka funguje skvelo, takže je len na tebe, milý neznášač králikov, ako si s tým poradíš. Bwah!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára