Pathfinder sú pravidlá odvodené od 3.5 edície Dungeons & Dragons. Odvodené takým spôsobom, že ak poznáte základy D&D, poznáte aj základy Pathfindera a nebude pre vás ťažké sa v ňom orientovať. Ak patríte medzi hráčov počítačových hier, tak ste sa s týmito pravidlami mohli stretnúť v hre Temple of the Elemental Evil. Čo to znamená? Len, že pravidlá sú nádherne komplexné a každý si v nich nájde niečo svoje. Ak máte predstavu o týchto základoch, potom aj tvorenie postavy je tak na pol hodinku... Prípadne na dlhšie, ak si naozaj chcete preštudovať aj nové možnosti, ktoré vám hra (a set pravidiel) ponúka. Nemyslím si však, že sa v nich dá stratiť. Ale ak ste zvládali Pillars of Eternity, Pathfinder by vám nemal robiť veľké problémy. Ono Pillars nezaprie svoju inšpiráciu v týchto starších RPG systémoch. Celé je to však presne podľa mojich predstáv. Môžem sa nádherne vyhrať s tvorbou svojich hrdinov, resp. na začiatku len hrdinu, a formovať ich tak ako potrebujem.
Myslím, že môže byť... Mick the Mage :-) |
Hrdinovia putujúci, ako v správnom fantasy... |
Tri krát! Obiatiažnosť na stavená na „Normal“. Čo robím zle? Ako je... Mno nič, musím vyskúšať iný charakter... Hmm, paladin napríklad? Oukej. Vytvorím si paladina, začnem novú hru. Rovnaká obtiažnosť, nič sa nemení a... Ou! Nemám problém. Žiaden. Nada. Nič. Prebehnem tutoriál ako nôž maslom. Tu niekto odflákal nielen technickú optimalizáciu, ale aj herne-systémovú!
A problémy sa začínajú kopiť. Tvorcovia hry plátajú svoju hru takmer každý deň. Stále nejaký „hotfix“ alebo väčší patch. Nezávidím im. Bohužiaľ je na hre poznať, že nevidela jediného testera. Z celej hry mám pocit, že autori dali dohromady „ako-tak“ prvé tri kapitoly a dúfali, že kým sa hráči dostanú ďalej, všetko ostatné doladia. Akurát sa im to celé sype na hlavu. Dokonca mi ich je ľúto. Pretože v zásade máme pred sebou veľmi dobrú hru.
To i napriek faktu, že súboje sú riešené v reálnom čase s pauzou. Čo je pre mňa osobne veľmi nepríjemné, pretože tieto súboje považujem za vrcholne chaotické a totálne neprehľadné. V zásade v každej hre, v ktorej sa podobný systém objavil. Pathfinder však na mňa (a to je čisto subjektívny pocit) pôsobí trochu viac prehľadnejšie. Aspoň vo väčšine prípadov. Chaotický „scuk“ postavičiek na obrazovke neprichádza okamžite, všetko je tak akosi prehľadnejšie. Stále však platí, že osobne by som skôr preferoval ťahový súbojový systém – vždy! :-)
Napriek všetkým chybám som sa však už dlho takto nedokázal zavŕtať do žiadneho RPG. Hra je to neuveriteľne zábavná, trochu mi i pripomína staré zašlé časy Gold Box hier (i keď bez ťahových súbojov). Ten pocit, ktorý človek mal, keď hral podobnú hru po prvý raz. A to som si myslel, že som sa klasických fantasy už prejedol.
V každom prípade, ak sa jedným očkom pozeráte po Kingmakerovi, tak ešte vydržte. Ako som napísal, hra je to síce super, ale za tie chyby si ešte zaslúži na vás čakať. Do roka to snáď bude už doladená hra, so všetkých čo k tomu patrí. Potom sa určite bude oplatiť siahnuť po nej.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára