štvrtok, 11. júna 2009

Star Trek, nedokončená fikcia...

Každý občas rád niečo napíše, aj keď mu to dva krát nejde. Tiež som býval ten prípad. Niekde v temných zákutiach šuplíku sa váľa mapa sveta, ktorý som niekoľko rokov zveľaďoval a budoval. Dokonca existuje aj pár nedokonalých príbehov, o ktoré som sa pokúšal. Nič prevratné, klasická fantasy so všetkým čo k tomu patrí. Len ta literárna kvalita akosi nedostačuje. A tak je to so všetkým. Pred pár rokmi som si povedal, že by nebolo do veci, vytvoriť si nejaký svet, v ktorom by sa dalo trénovať. No, vytvoriť...ako sa to vezme. Zobral som si totiž na mušku Star Trek.

Star Trek mám spojený hlavne s posádkou nejakej lode, ich interakciou medzi sebou a poznávaním nových, neznámych svetov. Lenže zasahovať do existujúceho vesmíru som tiež priveľmi nechcel. A tak som svoju posádku i s loďou poslal na druhý koniec známeho vesmíru (aby som si mohol vystavať svet vlastný, ale zároveň udržať to „startrekovské“ čo mám rád). Bez možnosti návratu. V zapätí som si však uvedomil istú podobnosť s jedným zo seriálov. Naplánoval som teda do úvodnej epizódy cameo roličku pre Siedmu a admirála Janeway-ovú. Ale to všetko prišlo až po tom, čo bola navrhnutá loď.

Potom, čo vzišiel nápad na túto „fan fiction“ som logicky potreboval loď pre posádku. Mohol som si vybrať už existujúcu v oficiálnom kánone, prípadne si vybrať nejakú, ktorú vytvorili samotný fanúšikovia, keďže som vtedy často hral hru Starfleet Command 3 resp. Bridge Commander. Lenže to by som nebol ja. Kde by bola tá radosť z tvorenia, aj keď by výsledok nemusel dopadnúť najlepšie? Zrodila sa loď triedy Perún.


Obrovská v porovnaní s ostatnými federálnymi loďami, avšak to všetko malo svoj pevný základ v jej histórii. Keď niečo vytváram, musí to mať svoju históriu, inak nemá dielo právo na život. Ibaže vďaka tomu sa mnohé diela svojho života ani nedožijú. Hádate správne, loď bola stvorená, s ňou i jej (relatívne) bohaté historické pozadie, avšak prvá epizóda dobrodružstiev jej posádky nebola do dnešného dňa napísaná. Existuje v chabých poznámkach a mojej hlave. Na to dopláca väčšina mojich výtvorov, vrátane do dnes nedokončeného modu pre Oblivion (plánujem zmapovať jeho smutnú históriu).

Zhruba pred dvoma rokmi som sa rozhodol revitalizovať starý model lode. Ako možno niektorí vedia z môjho predchádzajúceho blogu, stvoril som ju spôsobom „pokus-omyl“ pri testovaní trial verzie 3D Studia Max. Som príliš lenivý vyhľadávať rôzne návody a tutoriály „ako na to“, okrem toho, kde je ta zábava z objavovania keď si to prečítate? :-) Pri vytváraní nových vecí pre (už spomínaný) Oblivion som podchytil pár nových fínt, a tak som sa rozhodol prerobiť starý model. Vlastne, začal som loď budovať od znova, na základe starých podkladov. Trial verzia vypršala, loď ostala rozrobená a nájsť si čas tiež nebolo jednoduché. Konštrukcia tak ostala visieť v nekonečnom kyberpriestore a pomaly na ňu začal padať kyberprach. Až prišiel do kín nový Star Trek.


Oprášil som Bridge Commander a nainštaloval Enterprise z nového Star Trek filmu, ktorú už medzitým stihli fanúšikovia vymodelovať. Mimochodom, veľmi vydarený model. Vždy keď vidím tieto vydarené modely, hovorím si, ako ďaleko mám k dokonalosti – viem to, ale k tomu čo vytvoríte máte aj tak iný vzťah. Uvedomujete si, že to nie je dokonalé, ale je to vaša vlastná práca. Behom niekoľkých dní som rozpracovaný model dokončil, exportoval do formátu hry Bridge Commander a chvíľu sa nervoval s osadením technológií. Nie je dokonalé, ale to už je iný príbeh, príbeh o modifikovaní Bridge Commandera.


A tu je, tretia loď tejto triedy U.S.S. Perun NCC-80333. Áno, tretia. Pôvodná U.S.S. Perun (tá ktorá by mala byť centrom mojej fikcie) bola na požiadanie kapitána premenovaná (predok kapitána zahynul v rámci experimentu, na ktorom sa podieľal. Bol to prototyp lode, po ktorej nechal kapitán pomenovať svoju novú loď triedy Perún – na počesť tých, ktorí sa nebáli podstúpiť riziko pri objavovaní nového) A tak, keď bola posledná loď tejto triedy dokončená, dostala meno pôvodného dizajnu.

2 komentáre:

  1. To mi připomělo skvostnou adventuru Devátý Jezdec, která se zrodila nad pivem v hlavách několika středoškoláků, kteří objevili AGS. Hlavním hrdinou měl být Noby, nevrlý stařík z Kyrandie, příběh měl zahrnovat všechny významné adventurní postavy od Indiany Jonese až po Gabriela Knighta... Výsledek? Úvodní obrazovka, 3 náčrtky v sešítku a spousta keců okolo :) Jo, to už je let...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sledgehewer - to mi zase pripomenulo moje plany vytvorit Stargate adventuru v AGS. Existuje z toho navrh GUI, navrh nejakeho puzzle, artwork Jaffu a prve tri obrazovky :)

    OdpovedaťOdstrániť