Hra, ktorá má vlastnú tvár, vizuálna stránka je zaujímavá, hudobná stránka je výborná a základnej myšlienke nechýba odvaha a dobrý nápad. Problém je, že sa to v jeden moment celé zasekne na až príliš sa opakujúcej slučke rovnakých misií. Myšlienka s rozširujúcou sa rodinou a príslušníkmi, ktorý dedia vlastnosti po rodičoch (a preto majú lepšie predpoklady v neskorších ťažších súbojoch) je výborná, ale nie je dotiahnutá do konca. Postupne sa vytráca a obtiažnosť súbojov miestami začína byť trošku otravná. Nie je to dokonalá hra, ale hodne som sa pri nej bavil.
Rogue Trader: Lex Imperialis (DLC)
Keď už raz začnete hrať hru od Owlcat Games, zrejme už nikdy neskončí. Rogue Tradera som v pokoji prešiel. Patril k mojim najlepším hrám roku 2023. Vlastne bola víťazom toho roku. A zatiaľ každé príbehové DLC pokračuje vo vysoko nastavenom tempe a latke kvality. Pes ako spoločník je čerešnička na torte. Problém je, že si tieto DLC asi neužijem v ich úplnej kráse a integrovanosti do celého príbehu hry – pretože 100+ hodín základnej hry je v istom veku už akurát. Hrať od začiatku sa to človeku už moc nechce. Ale funguje to i so staršou uloženou pozíciou, takže si človek užije gro celého DLC. Lex Imperialis nie je výnimkou a odporúča ho desať z desiatich majstrov kapituly!
Labyrinth of the Dragon (GameBoy Color)
Hah, to ste nečakali, že? Maličkosť. Nezávislý projektík, ktorý sa zmestí do vrecka a je jednoduchý a priamočiary. Vhodný do každého vreckového prístroja s emulátorom k dispozícií. Nečakajte nič zložité, ale na druhej strane, dostanete perfektnú oddychovku na pár minútok.
Roguecraft DX (Evercade)
Roguecraft DX stavia na odkaze game-jamovej hry Rogue64 (ktorá je mimochodom skrytou hrou na Evercade konzoliach, určite ju môžem potvrdiť na VS). Na Evercade prichádza s krásnym pixelartom, ktorý vás pri hraní bude neustále očarovávať. V zásade sa jedná o rogue like hru, v ktorej si vyberiete jednu z troch postáv (Bojovník, zlodej a mág) a musíte sa prebrať cez náhodne generované dungeony až na jeho samotný koniec. Lektvary, kľúče, tajné miesta – všetko je ako má byť. Chytľavá hrateľnosť, fajn hudba a rýchle „sessions“ patria medzi jednoznačné pozitíva tejto hry. Mimochodom, stihol som to už spomenúť? Mám rád Evercade! ;-)
Gravelord
Už pár rokov nie som fanúšikom early access vecí, ale tu spravíme výnimku. Nie, žiadnu zaujatosť tu nehľadajte. Pre Fatbot Games už nejaký čas nepracujem, takže nemám byť dôvod zaujatý. Gravelord je v jadre proste perfektná hra. Možno nie úplne dokonalá pre totálneho fanatika do Quakea a iných FPS (vo veciach, v ktorých sa ja nevyznám), ale ako sviatočného FPS hráča vás proste musí Gravelord zabaviť. Neexistuje aby nie. Rýchla, dynamická akcia, výborný level dizajn a občasné Queedove hlášky. K tomu sa vám ešte potom pridáva Hordelord – nebudem ho tu dávať zvlášť. Čo perfektne funguje v hlavnej hre, funguje aj v tomto naháňaní sa čo najvyššieho score. Nie je to práve môj pohár rumu, ale kto má rád čistú akciu, ktorej cieľom je dostať sa v tabuľke „Hi-Score“ čo najvyššie. Nemáte čo riešiť. Len neviem prečo, mám pocit, že ho je príliš málo vidieť. Malo by viac! Pretože si to určite zaslúži.
Rok 2025 rok Demo vecí
Ako tak pozerám, tak som možno venoval viac času demám hier ako plným hrám. Strávil som nejaký čas s Evercade – len to sú väčšinou hry, ktoré vyšli pred dávnymi časmi. Mimochodom Blockout je stále navýkovka ako tri svine vrané. A v „arcade“ verzii ešte duplom. Ak by som mal vypichnúť jedno demo z roku 2025, ktoré ma fakt zaujalo a hra putovala rovno do Wishlistu – Octopath Traveler 0. Ako potenciál majú aj ostatné veci, Mechanicus 2 – dajte mi Warhammer 40.000 a ja nebudem protestovať. Menace zlyháva na fronte prispôbovoania a vytvárania si vlastných vojačikov (a to je jeho jediná negatívna stránka, ale poznáte ma!). Je toho veľa, bolo toho veľa a...
Starknight Chronicles: Corridor 9
...stihol som v dvadsiatom piatom medzitým pre vysokonapäťový challenge vytvoriť aj vlastnú FPS-ku. Však viete – Corridor 9, retro FPS jak tri svine. Kde som stále neopravil jednu dizajnovú botasku, ktorá mala byť dočasná – keď bude viac času sa jej venovať. Ach jaj, viac času.
Mick už rozmýšľa čo by s Hviezdnymi rytiermi urobil iného. Natíska sa nám tu RPG, resp. nejaký ten dungeon, stále je v otázke. Mimochodom šanca bola aj na krátku adventúru – LEVEL mal v lete výzvu a trochu som sa tejto myšlienke venoval. Len tu som totálne zlyhal v oblasti grafického spracovania. Predsa len som mal nejakú predstavu a nevedel som sa do nej dostať. Nuž nevadí.
Ale zahral som si tabletop solo Starknight Chronicles! Svojim spôsobom. Chcelo to len pridať pár vecí pre exitujúci systém. Snáď dám všetky poznámky čoskoro dokopy a budem ho tu môcť predstaviť. Popritom som mal aj príležitosť rozšíriť trošíčku aj lore pre „Starknight Chronicles“, a teda ak sa rozhodnem ísť cestou retro dungeonu/RPG budem mať jednoduchšiu štartovaciu pozíciu. Ak, keby, možno. Nikto nevie.
Rok 2025
Myslím, že toto bolo trochu netradičnejšie zhrnutie herného roku 2025. Žiadny Claire Obscure, žiadny Kingdom Come, ani iné vysoko profilové hry. Jednoduché a priamočiare. Ale i takí bývajú hráči. Rokmi – možno. Uvidíme. Vysoko profilové hry nezmizli z mojich „wishlistov“, stále tam čakajú. :-)








Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára