utorok 21. februára 2017

Dojmy: WWE2k17

To je hra ako z early accesu! Ale nepredbiehajme udalosti. Keď sa povie wrestling, tak väčšinová reakcia býva „prevrátenie očami“ a nesúhlasné krútenie hlavou. U mňa to bolo vždy pokrčenie ramenami. Bezduchá zábava ako každá iná. Ľudské kultúry majú vo zvyku vytvárať si bezduchú zábavu. Z takého či onakého dôvodu. Ostatne – ja viem, že sa tomu ťažko verí – nájdu sa na tejto Zemi ľudia považujúci počítačové hry za bezduchú zábavu. Ako vždy rád hovorievam, každému čo mu patrí. Úprimne, nikdy ma tento druh divadla nelákal. Vedel som o ňom. Sem – tam počul nejaké to meno. Hral staré arkádové hry. Najznámejšou z tohto ranku bude na našom území asi WWF WrestleMania od spoločnosti Acclaim (resp. Midway). A to je asi tak všetko. Teda až do momentu kedy môj veľactený bráško nezaobstaral najnovšiu verziu WWE2k17 od, ehm, 2K...

Nemám predsudky voči hrám. Pokiaľ to nie sú „diablovky“. ;-) Tam som sa naučil predsudky mať. Zo zrejmých dôvodov. Lenže pri ostatných hrách? Obzvlášť keď mi hra ponúkne možnosti. Tým myslím, skoro tonu a pol možností ako si ju upravovať k obrazu svojmu. Ale skôr než sa povenujem možnostiam. Už som naznačil, že wrestling v podaní WWE ako ho chápeme (teda nie klasické zápasenie) je divadlo. Myslím si, že je to všeobecne známa vec. Snáď len pokiaľ máte menej ako 10, vám tento fakt unikol. Pretože, povedzme si úprimne, decká nezaujíma či je niečo skutočné alebo predstierané. Šou. Ako ktosi trefne poznamenal – americký wrestling v podaní WWE je vlastne taká násilná telenovela. Ja si dovolím len dodať – a plní rovnakú funkciu ako spomínané televízne trpiteľky.


Keď už vieme, že máme na stole scenár. Môžeme konečne podľa neho hrať. Ak sa pozriem na počet odohraných hodín, ktoré sme tomu dali. Už je to slušná sumička. Problém je v tom, že samotné hranie tvorilo asi tak štvrtinu celého času. Dajte Mickovi nástroj na vytváranie vecí a on bude vytvárať a hru celkom ignorovať. Čo myslíte, prečo som ešte stále nedohral Fallout 4? Pretože som staval, tvoril a budoval... až ma to prestalo baviť. Všetko má svoje limity. Otázkou je koľko mi vydrží taká bojovka akou je WWE2k17. Mimochodom, ako to u hier, ktoré mi prinášajú nové poznatky býva, i tu som zasadol za wikipediu. Dozvedel sa množstvo zaujímavých vecí. Jednak novú terminológiu, a jednak niečo z histórie tohto moderného bojového divadla. Čo môžem povedať, hranie (ani nové informácie) ma nejako nepresvedčili, aby som chcel takéto vystúpenia sledovať v televízii alebo realite. Rozhodne je však za tým kus zaujímavej histórie. Ostatne ako býva u veľkých spoločností zvykom. Ale späť k samotnej hre.

Vytvoriť a upraviť sa dá v hre skutočne takmer každý detail. Od tvorby vlastného zápasníka. Stavba tela, množstvo svalstva, jeho výbava (každá maličkosť, vrátane log na oblečení) v ringu, nástupný kostým, editovanie jeho pohybov a ťahov, relatívne detailná tvorba nástupu až po intenzitu naolejovania. :-) Nie, nerobím si srandu! To nehovorím, že si pri tvorení vlastnej show môžete upraviť a vytvoriť vlastnú arénu s takmer všetkými detailmi. Jediné čo tomu chýba je import vlastnej hudby a videa z externých zdrojov. Čo je trochu škoda. Stráviť hodiny len vytváraním, to je v prípade tejto hry brnkačka.

Mick & Dragon ;)
Spolu s bratom sme si dali pár zápasov. Niečo sme pohrali aj proti sebe navzájom, ale väčšinou sme hrali TAG zápasy. On so svojou vytvorenou postavou a ja s mojou. Bro Team :-). Na začiatku sme mali síce problém – ako to ovládať? Na klávesnici a myši neodporúčam. Síce je možné si všetko pekne nastaviť, ale aj tak sa budete cítiť ako chobotnica. Okrem toho, klávesnicové ovládanie mi príde menej intuitívne ako gamepadové. Druhý ovládací systém bol od Valve. Preslávený „Steam Controller“. Ani tadiaľto cesta nevedie. Vďaka rozloženiu prvkov na gamepade sa držal akosi neprirodzene a nepohodlne sa triafalo do príslušných tlačidiel. A dotyková plocha mi ako náhrada tiež nepripadala najšťastnejšia. Poviete si, ale veď „Steam controller“ sa dá detailne nastavovať! Ladenie príliš nepomôže. Ide predovšetkým o samotnú ergonómiu ovládača a tú nezmeníte nastavením. Čo máme ešte po ruke? Zdá sa, že hru nebudeme môcť poriadne hrať (mimo online pripojenia). Avšak žiarovka naskočila. Blik – blik. PS4 ovládač! Síce jeden z nás bude musieť byť na kábli, ale za pokus to stojí. Prvý raz v živote som strčil PS4 ovládač to PC. Blim-blim. Hra ho okamžite našla a rozpoznala. Dokonca pekne prepína medzi nápovedou X360 ovládača a Playstation ovládača. Výhra pre oboch. PC Master Race opäť víťazí! Ehm, prepáčte, nechal som sa trochu uniesť.
WWE2k17 obsahuje aj zaujímavú dialógovú minihru.
Veľmi ma baví tvorenie, ktoré hra ponúka. Dokonca ma celkom baví i samotné hranie. Odporúčal by som teda hru aj ostatným hráčom? Nie. Minimálne nie pri súčasnej cene. Samotný PC port je totiž strašný. Hra je prelezená chrobákmi všetkého druhu. Od rôznych sem-tam sa objavujúcich grafických chýb, cez občasné padanie celej hry až po závažnejšie poškodzovanie uložených pozícii. Keď už spomínam poškodzovanie. V hre si môžete strihať video z rôznych dostupných (in-game) záberov. Sám som chcel takto vytvoriť prezentačné video pre novú šou, ktorú som stvoril. S výberom a výtvorom som sa mordoval asi dve hodiny. Aby mi nakoniec hra výsledok neuložila. Skrátka nikde nebol. Zaťal som zuby a na druhý deň to skúsil znova. Tentoraz mi to už šlo rýchlejšie. Vedel som čo robím. Hra už aj výsledné video uložila, ale bolo nepoužiteľné. Vraj „corrupted file“! To naštve viac než si myslíte. Do hry si môžete importovať vlastnú grafiku, avšak to sa tiež deje „konzolovým“ spôsobom. Na PC neočakávam, že si budem musieť nechať vygenerovať kód, s ktorým musím navštíviť stránku 2K aby som tam nahral logá. A až potom si mohol logá stiahnuť do hry. Ale to už sú oproti všetkému ostatnému naozaj len maličkosti. Hlavne nerozumiem ako sa hra v takomto stave môže predávať za plnú cenu. Opäť mi to indikuje, že 2K je úplne jedno v akom stave PC verzia hry bude, o rok aj tak vydajú ďalšiu.

Tu to nevidno, ale ženské postavy vyzerajú v hre strašidelne :-)
Viem si predstaviť skalného fanúšika wrestlingu ako zatne zuby a hru si kúpi. Pretože mu ponúka naozaj veľké množstvo možností a potenciálnej zábavy. Avšak pochybujem, že v našich zemepisných šírkach je takých veľa. Ostatní? Tí by sa mali tomuto neotesanému kusu polena vyhnúť.  Pokiaľ by vám hru kúpil niekto iný, určite sa pobavíte. V jadre to vôbec nie je zlá hra. Bohužiaľ ju do kremíkového pekla ťahá odfláknutá práca programátorov a celého tímu zodpovedného za konverziu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára