utorok 11. októbra 2016

Smutný pohľad na sedem mágov

Smutno mi je pri pohľade na množstvo majiteľov hry „7 mágov“. Poviete si, veď prečo by ti malo byť smutno, peniaze v tom nemáš! Na tom ani toľko nezáleží. Ono je to totiž v jadre naozaj dobrá hra a dobrý dungeon. Ale koľko ľudí to ocení? Keby aspoň to číslo liezlo do desiatok tisíc. Škoda. Na druhej strane, do istej miery si za to môže autor sám. PC verzii naozaj nebola venovaná náležitá pozornosť. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale technický stav tejto verzie je neospravedlniteľný. Na počítačoch by na vás hra nemala kričať „ja som pôvodne z mobilu, viete!“. To býva priam na facku.


Čo hra naozaj v sebe skrýva, to je vec, ktorú sa hráčovi nepodarí odhaliť na prvú dobrú. Iste, hovorí sa nesúď knihu podľa obalu (a hru podľa grafiky). Lenže hovorte to dnešnej hernej omladine. Zapnete si hru a keď už je vám z fontov zle, ich veľkosti a nešikovnosti celého rozhrania. To sa potom ťažko prekonáva a núti do hrateľnosti. Čo z toho, že trochu pre PC verziu zmenili nejaké to nasvietenie, keď užívateľské rozhranie ostalo takmer nedotknuté. Ale povedzme, že hráč prekoná prvé zhrozenie. Čo ho čaká keď hra otvorí ústa? Resp. keď si prečíta ako hra komunikuje s hráčom. Nič dobré. Ostatne o textovej stránke 7 mágov sa toho už popísalo. Do dnes nechápem toto rozhodnutie. Ono urobiť z hlavnej postavy sarkastické hovado je jedna vec. Lenže, jednak to treba vedieť napísať. A jednak by mal mať hráč na výber či chce tým hovadom byť. „GUI dialogů je designováno jako chat room připomínající třeba Facebook Messenger. Tomu jsem přizpůsobil i jazyk, který je uvolněný a zkratkovitý (nemám rád dlouhé dialogy, kdy se autor přes řadu floskulí lopotně dostává k věci).“ Ale prečo?! Musí byť tomu prispôsobená i mluva postáv? Nie je to ani vtipné, ani hodiace sa do témy. Ruší to. Nielen mňa, ale aj množstvo iných hráčov. Aspoň čo sa mi tak darí sledovať po internete. A že nás teda na PC mnoho nie je. Zhruba do troch tisícok. Celkovo na mňa Steam verzia pôsobí veľmi odbitým dojmom. Nie som typ hráča, ktorého podobné veci zaujímajú, ale určite by hre neuškodili Steam „achievmenty“ a nejaké ďalšie drobnosti. Nie pre mňa, ale pre pritiahnutie širšieho záujmu.

Poviete si, ale Mick, veď to sú všetko len málo podstatné detaily! Sledujúc vývoj predaja a opustenie hry autorom (aspoň čo sa jej PC verzie týka) – neviem. Ako si to inak vysvetlíte? V jadre je to výborná hra. Má dobre vymyslený ťahový súbojový systém, dobre vymyslené hádanky a pestré prostredie. Mimochodom, ktorý z moderných dugneonov má takto krásne rôznorodé miesta a dungeony? Čo z toho keď hru autor nedokázal predať. Nevložil do nej viac než absolútny základ. Áno viem. PC verzia bola až druhotný produkt, avšak nemusela tak vyzerať. Škoda.

Je mi z toho smutno. Je mi smutno keď vidím dobrú hru ležať nepovšimnutú. Ale čia je to chyba?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára