Aby nebolo tých dungeonov a RPG hier málo, občas sa na
PC objaví aj niečo viac obskúrnejšie z východných luhov a hájov (a
tým nemyslím Košice). Neviem čím to je, ale dungeony inšpirované klasickým
Wizardry sa tešia v Japonsku stále veľkej popularite. Pravda nikdy nie tak
úplne na PC platforme, adaptované na konzoly, ale predsa vychádzajúce
z prapôvodných Wizardry hier.
A tým myslím skutočne prapôvodným. Kým dungeony prešli
niekoľkými evolučnými skokmi (viď. napríklad môj článok v Leveli 240,
prípadne výťah z prednášky), v Japonsku si stále drží popularitu
tradičná, vizuálne jednoduchá, ale pritom komplexná hrateľnosť. Neviem čím to
je, zatiaľ sa mi túto záhadu nepodarilo rozlúštiť. Pravda je taká, že tento typ
hier súčasného „západného“ hráča bude skôr rozptyľovať a bude sa mu zdať
byť zbytočne komplikovaný a možno trochu otravný. Práve preto, že
i herný systém týchto hier je stále akoby zamrznutý kdesi v hlbokých
80tych rokoch. Čo nemusí byť nutne zlé – ako všetci retro hráči vedia.
Elminage Gothic pochádza z dlhej série japonských
dungeonov, ktoré svoju inšpiráciu sériou Wizardry nijako nezakrývajú. Už na
prvý pohľad je jasné, že tu sa bude hrať systémom starej školy. Na začiatku si
hráč musí zostaviť svoju družinu – hra má všetko, čo si od vytvárania postáv
v dungeonoch môžete priať. Svoje postave určujete nielen meno, ale aj
priezvisko či prezývku (Mick je v 33. nebi alebo koľko ich je ;)). Nechýba
výber z niekoľkých tradičných fantasy rás (človek, elf, trpaslík, gnóm,
niečo ako hobit, víla, drako osoba, a chlpatá were osoba – pre poriadok),
určovanie veku postavy (čím staršia, tým viac bonus bodov dostane, na druhej
strane ak je vaša postava moc stará, potom to bude mať pri zvyšovaní jej úrovne
negatívne následky..., ostatne v japonských hrách sa chodí v 25 do dôchodku
(v tom prípade, ja už som fosília)). Nakoniec to celé tradične klincujeme
výberom povolania postavy. Skrátka, naskladáte si šesť členný tím
profesionálnych..., teda amatérskych hrdinov a môžete sa vydať do podzemia
za zistením, čo sa to do pekla deje? Kde sa tu odrazu berú všetky tie príšery?!
Mimochodom, pozorovanie veterána – toto je dôvod, ktorým začína veľké množstvo
japonských dungeonov (alebo aj akčných RPG, ak chcete). Skrátka, niekde sa
objavila nejaká diera/ je niekde jaskyňa, z ktorej odrazu vyskakujú na nič
netušiaci ľud, hrozné monštrá. Potrebujeme hrdinov, aby nás z tejto
zapeklitej situácie odstali, pretože regulárna armáda nevie čo s tým. Kráľ
je bezradný a svoju dcéru vydá za skupinu dobrodruhov, ktorí situácia
k spokojnosti všetkých vyriešia (hmm, som si istý, že niekde
v temných hlbinách internetu niečo podobné existuje... uhm.).
Všetko! Meno je však základ! ;) |
Mmm, zombie lady...ehm, v hre je i kompletná encyklopédia príšer. |
Ono sa to má tak. Najprv som hral veľmi opatrne. Hrdinov
bolel každý úder, išli ku dnu veľmi rýchlo, ale postupne sa to celé zlepšilo.
Boli silnejší, mocnejší a tak nejako ma po chvíľke už nedokázalo
v prvých dvoch poschodiach miestneho podzemia nič vystrašiť. Už vôbec nie
stresovať. I s obmedzeným arzenálom som kosil príšery po desiatkach.
Potom prišla tretia úroveň jaskyne a tam čosi svietilo na magickej mape.
Asi príšera, ktorá straší v miestnom podzemí. Cieľ môjho úvodného
snaženia? Neviem. Ale istotne to treba preskúmať. Pohybovalo sa to. Bez strachu
som na tu vec skočil a... A..., ako by som to, táto prerastená kobylka (alebo
čo to bolo) sfúkla mojich hrdinov jedným švihom svojho nechutného klepeta. Ako
keby tam ani neboli. Jednoducho... PUF! Všetci sú mŕtvy, Dave. Nikto to
neprežil. Nie, ani mocný Mick mág, ani dvanásť ročná (WTF?) víla bardka...
nikto! Celá moja námaha viedla k tejto potupnej porážke... Och, asi bude
treba prejsť na novú stratégiu. Alebo niečo. Určite na to jedného dňa prídem!
Niekto bude musieť zistiť, či je tá truhla zapascovaná... |
Elminage Gothic je solídna v tom čo robí a čím je.
Teda dungeon v tradičnej línií 80tkových Wizardry hier. Vďaka čomu sa
obávam jedného, že sa celá hrateľnosť zvrtne v naháňanie súbojov, úrovní
a v nekonečný grinding, ktorý bol pre hry tohto obdobia toľko
príznačný. Mimochodom, tým, že je to v podstate adaptácia konzolovej hry
(PSP), na hranie normálne odporúčam gamepad. Normálne to nerobím, ale štruktúra
menu je na to jednoducho stavaná i keď sa hra dá ovládať myšou
a klávesnicou, ovládanie gamepadom sa mi zdá byť oveľa rýchlejšie.
Už autoři opravili ten "úchvatný" nápad s možným snížením základních vlastností při level-up? Popis toho, jak kouzelníkovi vzrostla síla o jedna a válečníkovi pro změnu o jedna klesla mě na hru příliš nenavnadil.
OdpovedaťOdstrániťNie, stale to tam ostava. Je to holt sucast herneho systemu. Skor mi vadi ta nahodnost kedy a ci vobec nieco znizi. (+ ked mas moc prestarnute postavy, vtedy by to malo byt horsie - ak som to spravne z manualu pochopil :)).
Odstrániť