streda 7. mája 2025

Retro: Corridor 9

Po dlhej, hodne dlhej, dobe sa mi podarilo dotiahnuť nejaký hobby projekt do zdarného konca. Tak nejako. Rozmýšľam čo posledné som takto dokončil a… Myslím, že takmer to bolo dobrodružstvo pre Unlimited Adventures, ktoré však ostalo v nejakom beta limbe. Hra á la shareware FPS akoby vypadla zo začiatku 90tych rokov. Nie je úplne dokonalá, má svoje muchy a za niektoré z nich môže použitý nástroj na ich tvorbu – samotný Easy FPS Editor. Preto je to verzia 0.951 a nie 1.0. Plus, myslím, že tam bude ešte niečo čo budem musieť vychytať. Nič game breaking, len nejaké drobnosti.
 

Kde to stiahnuť? Momentálne u Sledga na high-voltage.cz spolu s ďalšími príspevkami do jeho FPS výzvy.


Čo dostanete? V prípade Corridor 9 alebo ako znie celý názov Starknights Chronicles: Corridor 9, nejakých 7 levelov tvoriacich jednu uzatvorenú epizódu. Nečakajte nič extra originálne, jednoduchá zábava v štýle Wolfenstein 3D+, keďže engine občas dovoľoval menšie odchýlky, nie každý level je úplne plochý. Lenže pri ich tvorení som čoskoro pochopil, že ak chcem mať aspoň jednu plnohodnotnú epizódu, tieto „zložitejšie“ čachry si musím nechať na inokedy.
 

Je v niečom háčik? Háčik ani nie, ale ako som spomínal v príspevkoch o tvorbe, tak použitá verzia enginu má pár otravností, ktoré by mohli hráča... ehm, otravovať. A to menovite ono spomínané občasné „cieľ niekedy ignorujú projektily“. Projektilové zbrane sú dve – brokovnica a „flame blaster“. Keď si takto pohodlne hráte, režete protivníkov ako nátierkové maslo a odrazu umriete, pretože vaše projektily ignorovali cieľ. Naštve to. Štve to aj mňa. Riešenie v nedohľadne, keďže toto je (podľa mňa) problém v samotnom kóde enginu. Pre hráčov len rada, pokiaľ to zaregistrujete včas, treba rýchlo prepnúť na hitscan zbraň (ergo pištoľ alebo rotačák).
 

Možno niekedy v budúcnosti niečo napíšem o pôvodnom pláne, čo z neho ostalo (resp. neostalo) a či s tým bude niečo ďalej. Skôr nie ako áno.
 

Hlavne, snáď to pobaví!
 

Jo, chystám tomu separé podstránku (asi tu na blogu – netuším), zatiaľ to bude k dispozícií u Sledga v článku o výzve. Sťahujte, hrajte, hlasujte! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára