Hru začínate jednoducho – na parkovisku pre helikopotvory alebo ako sa hovorí – najbližšom letisku vo vašom meste. Alebo akomkoľvek meste. Meste, ktoré sa nachádza na CD s hrou alebo ste si ho preniesli z už spomínanej SimCity 2000. Začiatok je skromný – malý dvojmiestny vrtuľník a váš rozmazaný pilot. Teda, postavičky v hre sú jednoducho opísateľné ako akési farebné škvrny vzdialene pripomínajúce ľudské bytosti. Ale tie nie sú až tak dôležité.
Nasadnete do helikoptéry a ak máte šťastie začne vám rovno vyhrávať Jazda valkýr. Čo bol môj prvý zážitok z hry v roku 1996. Nahodíte motory, rotory začnú vibrovať a krútiť sa. Z rádia znie spomínaná skladba a vzápätí sa do vysielačky ozýva prvé hlásenie. Nešťastný obyvateľ mesta potrebuje urýchlenú lekársku pomoc. Vyrážam na miesto. Obzerám sa po meste, prelietam pomedzi všetky tie vysoké domy a kochám sa pohľadom na mesto, ktoré som dovtedy videl z úplne inej perspektívy.
Och, predtým než niekoho začnete zachraňovať, dúfam, že ste sa ešte stihli oboznámiť s ovládaním – je tu toho dosť. Z počiatku síce nemáte vodné delo, slzný plyn a podobné vymoženosti. To však neznamená, že nemáte možnosti ako zachraňovať ľudkov vo vašom meste. Mimochodom, keď nechcete vybiehať z vrtuľníka, stačí v nemocnici nabrať doktora a ten vám zraneného prinesie ako na podnose.
![]() |
Veru hej, to je ovládanie hry... |
Pozerám sa na Cities Skylines a hovorím si, že človek k tomu, aby sa vedel baviť hrou nepotrebuje veľa. Grafika tejto hry by bola úplne dostačujúca na to, aby uživila modernú verziu SimCoptera. Ak ma Paradox počuje (ja viem, že nie ;)) – veď stand alone hru á la SimCopter nemusí robiť Colossal Order. Dajte ju urobiť niekomu inému. Skylines už je v Unity, mapy sa dajú využiť... mody by sa dali využiť. Chce to už tej hre dať len základný náter a náplň. Úlohy a jednoduchý postup hrou. Dokonca by som povedal, že by podobná hra nahrávala i tendencii Paradoxu vydávať k hrám DLCčka – nové misie, nové vrtuľníky, rozširovanie hrateľnosti. Potenciál tu je.
![]() |
Cities Skylines - úroveň detailu je podľa mňa dostačujúca pre modernú adaptáciu SimCopter. |
SimCopter sám o sebe nebol nikdy dokonalou a bezchybnou hrou. Trápilo (a trápi) ho množstvo chýb a nedokončených plánov. Jednoduchá grafika, ktorá nerobí česť tým krásnym pixelovým obrázkom v SimCity 2000 to tiež nikam nevyženie. Lenže, ja som hru zapol a bavila ma rovnako ako pred rokmi. Chyba sem, chyba tam... stále je to v jadre zábavná hra. Moderná adaptácia by jej určite prospela, ale... ako som naznačil vyššie. Jediný kto by mohol je podľa mňa Paradox a ten má asi spočítané, že by to nebolo rentabilné. Hmm, alebo im to ešte nikto nenavrhol. O čom veľmi pochybujem. Príliš jasná a zrejmá vec. :-)
![]() |
SimCity 2000 vo svojej plnej kráse! |
![]() |
Erm, presne to isté miesto v SimCopter... a vadí to? Nah! |
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára