Mody sú dobré, áno? Teda pokiaľ to nie sú nejaké šašoviny,
ktoré vám hru maximálne tak rozbijú na márne kusy. I keď to sa môže stať
ľahko aj v prípade XCOM 2, avšak môže to pridať i stupeň novosti do
ďalšieho hrania. Kto ma pozná vie, že osobne mám najradšej mody, ktoré sa
príliš neodkláňajú od pôvodného vyznenia, náplne hry, ale skôr ju dopĺňajú
a logicky rozširujú. Po prvom dohraní hry sa preto nebojím a začínam
postupne používať rôzne mody, aby som si svoj zážitok trochu okorenil. Áno,
niekedy je v tom masochizmus. :-)
Národnosť
Jasan, v istom smere má XCOM 2 od samotného začiatku
niektoré menšie kozmetické nedostatky. Napríklad chýbajúce Slovensko medzi
vlajkami (Česko tiež, samozrejme), takže prvý mod, na ktorý som čakal ako na
spasenie. Osobne používam od začiatku mod New Countries, ktorý do hry pridáva
21 nových krajín, niektoré z nich aj so zoznamom generovaných mien
(Slovensko a Česko ich majú). Ak by ste mali záujem o väčší počet
krajín a robustnejší mod, ktorý v tento moment obsahuje až 121 krajín,
je tu pre vás mod More Nations. Čo už je
možno až príliš veľa na jedno použitie. Ale vďaka moderom máme na výber.
Kozmetika
Netreba zastierať, že XCOM 2 je aj o úprave
a hraní sa s vašimi akčnými figúrkami. A aj keď Firaxis poskytli
hráčom slušnú dávku možností, nie je nad to mať ich ešte viac. Prípadne ísť
s nimi cez čiaru. Pre tú srandu, existuje mod pod menom Star Wars Helmets,
ktorý hovorí jasne. Rôzne druhy pokrytia hlavy z tohto slávneho vesmíru.
Osobne ho nepoužívam, pretože... Star Wars nie je XCOM, ale je fakt, že sú
tieto helmy veľmi kvalitne vypracované a istým spôsobom sa vaším vojakom
hodia. Obzvlášť nováčikom tie Stormtrooper helmy... *miss*, *miss*, *miss* -
áno, tu je všetko v poriadku. ;-)
Čo by vám však určite nemalo ujsť je Capnbubs AccessoriesPack, ktorý pridáva rôzne pokrývky hlavy s vojenskou tematikou. Začalo to
jedným nevinným baretom a dnes sa to rozrástlo na veľmi kvalitné doplnky
hláv pre vašich zverencov. Z vašich teroristov sa tak rázom môžu stať
krtuoakčné špeciálne jednotky nakopávajúce mimozemské ri... zadky.
Patríte medzi militantne nadaných jedincov, ktorý obdivujú
armádne vybavenie a všeobecne sa vyznajú čo kde letí. Potom by vás mohol
potešiť Military Camouflage Patterns, ktorý do hry pridáva 39 reálne
existujúcich vzorov kamufláže.
A keď už to všetko budete mať takto krásne vybavené,
možno by sa vám hodilo čosi zjednocujúce. Alebo ak už patríte medzi skupinu,
ktorá ocení vojenskú kamufláž, možno patríte i medzi ľudí čo neradi vidia
svojich vojakov v krikľavo modrej uniforme uprostred púštnej krajiny. Ste
si vedomí toho, aký nezmysel je ťahať mužov v čiernom do zasneženého
prostredia a radi by ste si prispôsobili svoje uniformy misii
a okoliu, v ktorej sa odohráva. Uniforms Manager je presne pre vás.
Umožňuje nastaviť, ukladať a exportovať rôzne konfigurácie oblečenia
nielen na osobnej úrovni, ale i globálnej. Pred misiou si dokonca môžete
zistiť do akého prostredia sa vydávate, aby boli vaše voľby čo najbližšie
realite. Keď chcete. Slúžiť to môže aj naopak a inak. Nastavením jednej
extravagantnej uniformy pre špecifické zameranie. Je to na vás, ale rozhodne je
to zaujímavá pomôcka.
Tiež máte v neskorších fázach hry problém počítať tie
štvorčeky života? Koľko má, sakra, ten Sectopod ešte života. Raz, dva,
tri...päť...desať... argh. Neviem kto si vo Firaxis myslel, že je to skvelý
nápad, ale našťastie tento problém dokáže elegantne vyriešiť Numeric Health Display. Mod nahradí „štvorčekový“ systém za systém číselný. Čísla sú
zrozumiteľnejšie a okamžite máte prehľad o stave vašich zverencov
i vašich protivníkov. Uľahčí váš život.
Hra
Na začiatok je tu určite trojica modov od Long War Studios,
ktoré sú dostupné od začiatku a zrejme ich dobre poznáte, ale opakovanie
nikoho nezabilo. SMG Pack pridáva do hry malé automatické zbrane pre každý
stupeň technického vývoja – základ, magnetické i plazmové. Majú síce menší
zásobník, nie až taký veľký dostrel ako útočná puška, ale na druhej strane
pridávajú bonusy k mobilite a utajeniu. Osobne som ju využíval pre
niektorých rangerov a špecialistov. Nie vždy je samozrejme vhodná, ale
myslím si, že sa nájde pri každej stratégii jej využitie.
Druhým modom od LWS je Leader Pack, ktorý vás nechá vycvičiť
vášho vojaka ako „vodcu“ a dodá mu niekoľko zaujímavých vlastností.
Rozširuje tak trochu vaše taktické možnosti. Háčik je v tom, že na misiu
si môžete zobrať len jedného takéhoto vojaka. Treba si preto rozmyslieť, ktorý
z vašich zverencov tento tréning podstúpi. Okrem toho tréning istý čas
trvá a počas neho nie je vojak, samozrejme, k dispozícii na žiadnu
misiu. Ako sa hovorí, dva krát mier a raz strieľaj alebo nejako podobne.
Do tretice je tu Muton Centurion Alien Pack, keby sa vám hra
zdala málo ťažká. Alebo chceli by ste trochu viac variability do už tak celkom
slušného ansámblu ADVENTu a našich skvelých mimozemských (ne)priateľov.
Prvý krát keď som na tohto „miláška“ narazil, pristihol som sa ako si hovorím –
prečo toto robím, prečo som to sem nainštaloval? Nestačil by mi obyčajnú mutón?
Asi na tom skrytom masochizme čosi bude. Akoby to nestačilo...
Prečo neokoreniť trochu aj predstaviteľov ADVENTu, však je
hra ľahučká... však? Však?! ADVENT Officer - Call Reinforcements pridá možnosť
hodnostárom ADVENTu privolať si posily, pokiaľ to uznajú za vhodné. To si takto
zachraňujete civilistov... viete, v misii kde na vás stále Central kričí,
že strácate obyvateľov na všetkých frontoch a oni mimozemšťania zatiaľ
zabili len jedného. Veliteľovi najprv odstránite jedného lacnera, potom druhého
a čakáte na ďalšie kolo. A blbeček si zavolá posily. Super, akoby tu
nebolo dosť útočníkov. Asi potrebujú pomoc s vyhladzovaním miestneho
obyvateľstva. Fakt sranda – v tom dobrom XCOM zmysle slova. Masochistická
a krutá.
Ak by sa vám to zdalo málo. Čisto náhodou. Je tu potom mod,
ktorý sa volá jednoducho ADVENT Sniper. Áno, je s ním rovnaká sranda ako
to znie. Tiež sa vám zdalo, že vašej proti strane chýba sniper? Už viac nie!
Otázka je, či vás tento menší prídavok do radov ADVENTu neprivedie
k šialenstvu. Veď viete aká zábava je s vaším vlastným sniperom.
A teraz si predstavte mrchu, ktorá dokáže podobné triky, akurát kope pre
druhý tím. Ešte sa vám máli?
Ech, s ADVENT Psi Operative modom mám malý ideologický
konflikt. Vo vzťahu k celkovému príbehu XCOM 2. Vzhľadom na záver, som si
nie úplne istý či je existencia tohto typu jednotky v radoch ADVENTu úplne
opodstatnená. Na druhej strane, je to ďalšia jednotka, ktorá vám prinesie
bolehlav. Ak už máte niečo z druhého XCOM za sebou viete, že váš psionik
má vlastnosť, ktorá sa volá „Solace“. Prakticky jeho prítomnosť tieni okolo
stojacich spolubojovníkov pred psi-humorom sectoidov a im podobným
mimoňom. Mno, adventí pes má presne to isté. Že bol váš psionik pri
predchádzajúcom hraní pán bojiska? Nech to skúsi teraz! :-) ...by ma zaujímalo
prečo si toto robím.
Zvukobalíky
Tu ani nie je treba vypichovať nič špeciálne, pretože každý
čo mu hrdlo ráči alebo čo sa mu páči. Rozhodne by som si vybral niektorý
z hlasových balíkov, ktoré prinášajú hlasy z prvého XCOMu – na tom
nie je čo pokaziť. Iba ak autor trochu neodhadne zvukovú hladinu modu. Lenže to
si musí každý vyskúšať sám. Osobne mám nainštalované Zhang Voice Pack (ChineseAccent) a Annette Voice Pack (French Accent). Momentálne tvoria zvukové balíčky
asi najväčší počet modov v knižnici Steamu. Ostatne patria medzi tie
relatívne jednoduchšie vytvoriteľné. Aby som si prihrial aj svoju polievočku,
využívam aj svoj X-COM Interceptor Voicepack, ktorý do hry pridáva päť ženských
hlasov z rovnomennej hry. Jeho jediná nevýhoda je, že je chudobnejší ako
originál. Interceptor má pre pilotov 60 hlášok a do XCOMu 2 by sa vám
pokojne hodilo aj 150. Plus nie všetko sa dá 100% využiť. Na druhej strane
hláška ako „Only good muton is dead muton...“ sa krásne do XCOM 2 hodí. Prečo
to teda nevyužiť? :-)
Ľahší život pre vašu...XCOMačku?
Je tu celý rad modov, ktoré majú zlepšiť ovládanie alebo sa
snažia odstrániť niektoré otravnejšie aspekty druhého XCOMu. Priznám sa, že
zatiaľ som nepocítil túžbu používať ani jeden z nich. Avšak sú ľudia,
ktorým dokážu vylepšiť herný zážitok. Plynulé otáčanie kamery, mod odstraňujúcikrátke časové prestávky medzi jednotlivými akciami, možnosť prepnúť všetkýchvojakov do „overwatch“ módu, či okamžitá evakuácia všetkých v cieľovej pozícii,
skrátka nájde sa všeličo.
Pokiaľ sa nájdu moderi, tak má XCOM 2 pred sebou celkom
slušnú životnosť. Osobne by čakám ešte niečo väčšie. Nové mapy, možno nových
mimozemšťanov resp. staro-nových? Mechtoid? Snakeman z originálneho UFO?
Laserové zbrane? Neviem, ale keď to uvidím, budem určite vedieť, že je to na čo
som čakal. Snáď.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára