streda 13. mája 2015

Retro: Star Trek - Starfleet Academy Starship Bridge Simulator

Z čírej zvedavosti som sa začal hrabať v Star Trek hrách pre 8bit a 16bit konzole. Len tak z nudy, zaháňal depresiu nad hokejovými majstrovstvami. Skúsil som ich niekoľko a množstvo z nich bolo tak trochu zvláštnych, čo sa ovládania týka – teda skôr vesmírnych súbojov. Star Trek: The Next Generation: Future's Past na SNES, i jej Mega Drive alternatíva, mala na pohľad jasný systém á la Star Control (alebo Spacewar!), ale ovládať sa to nedalo. Preto som nakoniec siahol po Starfleet Academy pre SNES. A na moje prekvapenie to zatiaľ nie je vôbec zlé.

Starfleet Academy: Starship Bridge Simulator je postavený na modifikovanom engine hry Star Trek: 25th Anniversary. Znalci si iste povedia, moment – nebola to adventúra, ktorá mala neslávne známe vesmírne súboje? A Starfleet Academy je postavený práve na tomto engine? Uh-oh. Prvý krát ako som videl bojovú časť tejto hry, napadlo mi to isté. Hovoril som si, toto nebude dobré... Zdá sa, že som sa trochu zmýlil.


Na začiatku hry si máte možnosť zvoliť či bude váš kadet a teda budúci kapitán muž alebo žena. Následne si vyberiete niektorú z variácií na jeho (jej) meno – ergo nemôžete si zadať vlastné, ale dostanete na výber pár mien a priezvisk a skombinujete do toho čo vám najviac vyhovuje. A hor sa do štúdia na Akadémii Hviezdnej flotily. Akadémia je základná obrazovka hry, ktorá vás púšťa do jej jednotlivých častí. Vo svojej podstate to trochu pripomína staručký Wing Commander. Máte tu poslucháreň, kde si každý deň vypočujete nejakú tu lekciu, potom samotný simulátor, kde sa odohrávajú tréningové i príbehové misie, jedáleň, vlastnú izbu a posledná ikona je tiež o misiách – buď boja podľa vlastného výberu alebo misiách založených na filmových stretnutiach.

Boj a vaše správanie vo vesmíre má isté pravidlá, ktoré by ste mali dodržiavať inak bude vaše hodnotenie negatívne. Za nesplnenie misie to bude samozrejme 0%. Každá misia má minimálne známkovanie, za ktoré ju môžete prejsť. A čo moja doterajšia skúsenosť hovorí, na konci vám inštruktor aj povie, prečo ste nedostali plné hodnotenie. Ja som napríklad jednu z prvých misií spravil na 95%. Bolo mi taktne naznačené, že body boli strhnuté preto, pretože v okolí základne sa hviezdna loď nepohybuje zo zdvihnutými štítmi a červenom poplachu. Som len kadet, ako som to mal vedieť! :-)

Na rozdiel od 25th Anniversary tu nenájdete výsadkové misie. Všetko sa deje vo vesmíre a teda v onom neslávne známom bojovom engine zo spomínanej adventúry. Na počudovanie sa však ovláda a pôsobí oveľa lepšie ako akčné časti v 25th Anniversary. Objekty vo vesmíre sú veľmi jednoduché polygóny (podľa obrázkov z verzie pre Segu 32x ich má táto konzola o niečo detailnejšie), ktoré zhruba zodpovedajú tvarom známych lodí a objektov. Hra sľubuje širokú škálu misií, kedy je možné komunikovať s ostatnými cez lodné systémy. V dialógoch si hráč môže vyberať s niekoľkých možností – veľmi podobne ako v spomínanej adventúre. Nakoľko budú exkluzívne sa z tej chvíľky hrania nedá povedať. Avšak potenciál tu je zaujímavý. Teda nie každá misia bude čisto bojová.


Zaujímavé je, že niektoré postavy kadetov sú presne tie isté, ktoré v neskoršom roku (teda 1997, ak ma moja pamäť neklame) boli súčasťou takmer rovnomennej hry pre PC. Akurát v nej je všetko veľkolepejšie (filmové sekvencie) a lepšie hrateľné (poriadny engine pre vesmírne súboje). V každom prípade je SNES verzia zaujímavou alternatívou pre Star Trek hru. I keď niekto by mohol namietať, že sa tu s tou loďou bojuje skoro ako so stíhačom a nie veľkou loďou s posádkou, ktorá ma desiatky (či stovky) ľudí. Je to len detail, ktorý ma však od hry vôbec neodradil.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára