Hero Generations je roguelike v zmysle pohybu hrdinu po svete, jeho rozvoja a spôsobu akým prebiehajú súboje (silnejší víťazí). Protivníci sa na mape pohybujú zároveň s vašim hrdinom. Háčik je v tom, že každý pohyb vášho hrdinu je jeden rok jeho života. A v istý moment sa budete musieť zastaviť a usadiť – nájsť si vhodného partnera/partnerku, aby mohla ďalšia generácia hrdinov pokračovať v objavovaní okolitého sveta. Ak hrdina umrie, potom hra končí. Nasledujúca generácia vždy dedí predmety, ktoré mal rodič práve u seba a potom náhodné danosti, majetok a vlastnosti. Tieto vyberáte pri „narodení“ zo setu náhodne rozložených kartičiek. Obrátených, takže výber je z veľkej časti náhodný. Čím neskôr sa hrdina usadí, tým menej má nasledujúca generácia týchto kariet na obrátenie. Samozrejme v hre existujú stavby (i danosti hrdinu), ktoré toto všetko dokážu ovplyvniť.
Rozvoj miest je druhým pilierom hry. Na každej – na začiatku hry náhodne vygenerovanej – mape sa vždy nachádza niekoľko miest, ktoré môže váš hrdina za pomocí peňazí vylepšovať. Mestá sa vylepšujú tým, že tam postavíte nejakú stavbu. Pole generuje raz za nejaký čas peniaze, krčma umožní, že sa v meste objaví lepší potenciálny partner pre vášho hrdinu, monument znamená, že vám každý partner okamžite padne k nohám a nemusíte mať splnené požiadavky, aby vás mali radi atď. Ale stavby v mestách nie sú večné, treba sa o ne starať – teda až do obdobia keď sa vynájde kováč, potom sa ten stará o budovy v meste. Pričom je v tom spojená istá stratégia. Každé mesto môže mať vo svojom okolí maximálne štyri stavby (niekedy len tri – v závislosti od toho, kde sa nachádza), takže sa hráč musí rozhodovať akým smerom mesto povedie, aby to pomohlo jemu a nasledujúcim generáciám pri plnení úloh jednotlivých svetov. Mapy nie sú nijako rozsiahle, skôr sú menšie, ale skladajú za z niekoľkých tematických svetov, do ktorých musí hráč objaviť priechod. Na novej mape ho čakajú nové mestá, noví protivníci a nové úlohy. Hlavná úloha môže byť jednoduchá – ako postaviť monument alebo môže zahŕňať zabitie miestneho bossa, teda relatívne silnej príšery. Čo môže byť úloha, ktorá sa stane doslova generačnou záležitosťou.
Koncept hry je teda naozaj zaujímavý a zábavný. Problém je, že celý čas má človek pocit, že hra mohla byť niečo viac. Jej základné grafické spracovanie nijako neoslní, ale ani neurazí. Je to dvojrozmerná, kreslená grafika, ktorá spĺňa účel hry. Pokiaľ sa však pozeráme na spracovanie, grafické stvárnenie niektorých prvkov, potom je potreba kritizovať najmä užívateľské rozhranie, ktoré pôsobí strašne amatérsky a nevyužíva plný priestor obrazovky. To sa rovnako týka nemožnosti hrať hru na plnej obrazovke – hra z nejakého dôvodu ide spustiť len v okne! Nuž a potom sú tu veci, ktoré si myslím, že v hre chýbajú, ale asi by nemali výrazný vplyv na hrateľnosť. Bolo by napríklad zaujímavé keby si hráč mohol prezrieť celý rodokmeň svojich hrdinov. Nahliadnuť a vidieť všetkých, ktorých hrdinov, ktorých mal do toho momentu. Možno by som privítal iný systém fungovania inventára. Obmedzenie na dva predmety sa mi zdá byť strašne obmedzujúce, na druhej strane vás to núti „odkladať“ predmety niekde blízko. Možno nejakú špeciálnu budovu pre ne? Neviem, nakoľko by to zmenilo potom celú dynamiku prieskumu mapy. Problémom je i to, že ako náhle dosiahnete 10 generáciu, už prakticky môžete len objavovať svet – žiadne nové budovy, rozvoj akoby sa zastavil.
V konečnom dôsledku je Hero Generations hra, ktorá patrí do kategórie dobré sa síce hrá a má výborný potenciál, ale k dokonalosti ešte toho hodne chýba. Napriek tomu, že sa pri nej bavím, neodporúčal by som ju kupovať za plnú cenu – teda 15 euro. Ak vás podobný štýl hrania baví, tak by som počkal na aspoň polovičnú zľavu.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára