Jeden nedokončený príbeh, niekoľko nedokončených modov, a
tak stále dokola. Vždy keď sa do niečoho pustím, narastie to do takých
rozmerov, že nakoniec nemám čas to dokončiť. A preto som sa pustil do editora
hry Shadowrun Returns - mimochodom, veľmi slušné klasické, ťahové, izometrické
RPG. Lenže, nebol by som to ja, keby som si nevymyslel nejakú špecifickosť pre
svoj príbeh. V tomto prípade, čo takto ho situovať do Bratislavy, resp.
Petržalky. Áno, čítate správne - úplne som sa zbláznil. Problém je, že vo svete
Shadowrunu toho o Slovensku príliš veľa nenájdete - čo je svojim spôsobom
logické.
Tak sa začala cesta za výskumom a stopami Slovenska v
Shadowrune. Česká republika je podchytená celkom slušne, o Slovensku sa v
oficiálnych (i menej oficiálnych) materiáloch nachádzajú len malé, krátke
zmienky, z ktorých som začal skladať svoje vlastné kúsky. Na jednej strane to
má svoju výhodu - pre svoju konštrukciu mám relatívne voľnú ruku. Negatívna
stránka veci je, že ktokoľvek môže protestovať za nevhodnosť využitých tém pre
moju verziu. Okrem toho, treba si uvedomiť i v akom období Shadowrunu sa bude
príbeh odohrávať, ja som sa rozhodol, že to bude okolo roku 2058 až 2060 (ešte
v predprípravnej fáze), ale rôzne edície sourcebookov sú, samozrejme, z rôznych
období sveta. Čo by sa mi pri troche nepozornosti mohlo malinko vypomstiť.
Avšak potreboval som skrátka čo najviac informácií. Preto som si dostatočne
prešiel minimálne Shadows of Europe a snažil sa niečo vyťažiť z nemeckej Deutschland
in den Schatten. Z toho som postupne skladal obraz, ktorý som definitívne
použil pre svoj následný Shadowrun Returns mod. Každé rozhodnutie, ktoré som
urobil má nejaké opodstatnenie (zdroj) práve v týchto knihách.
Keďže sa mi páči, že sa v Shadowrune občas vyskytujú reálne
spoločnosti a firmy - či už spomenuté alebo ich hybridy, niečo podobné som
uplatnil i pre svoju bratislavskú kampaň. Využil som meno najväčšieho
finančného žraloka dneška - spoločnosť J&T, vo svete SR je jej majoritným
vlastníkom AAA korporácia Saeder - Krupp (ktorá má podľa dostupných informácií
a wiki Shadowrunu práve veľký vplyv na území Slovenskej republiky). J&T sa
snaží prebudovať zničenú Petržalku na korporátnu oblasť podobnú viedenskej
Transdanubie. Prebudovávanie postupuje pomaly, ale isto. Veľká časť petržalskej
oblasti je stále v celkom zúfalom stave, ale oblasti neďaleko Dunaja sú už
obnovené - a uzavreté len pre zamestnancov korporácií, ktorým tá oblasť patri.
Avšak stále sú tam relatívne otvorené oblasti vo výstavbe.
Firemne nadväzujem na niekoľko spoločností, ktoré existovali
najmä v bývalom socialistickom Československu a uvažujem (a nadväzujem) i na
existujúce zbrojovky pred rokom 1989. A samozrejme i súčasnú tradíciu
rozvinutého automobilového priemyslu - tu predpokladám, že väčšina takýchto spoločností
bude patriť práve pod Saeder - Krupp. Do toho na miestny trh preniká i japonský
element (viedenský vplyv, pravdepodobný, občasný výskyt jakuzy). Práve v roku
2058 predal Hans Dechant svoju spoločnosť MediaSim japonskej spoločnosti
Mitsuhama Computer Technologies (Shadow of Europe, str. 60). V tieňoch sa
dokonca hovorí o vstupe čínskych investorov do niektorých miestnych firiem. Ale
nič konkrétne nebolo oficiálne potvrdené.
Politicky je Slovensko v tejto dobe celkom v stabilnom
stave, avšak národne orientovaná vláda musí neustále ustupovať tlaku veľkých
korporácií, ktoré mnohé už vlastnia výhradné územné práva - predané práve
vládou, keď sa snažila konsolidovať štátne financie. Korporácie stále viac
tlačia na presadzovanie vlastného, vnútorného korporátneho práva, čo sa
samozrejme nepáči vláde. Možno aby upokojili proti korporátne tendencie,
podarilo sa Saeder - Krupp odkúpiť veľký balík slovenských dlhopisov. Čo
samozrejme istým spôsobom zaviazalo vládu spoločnosti. Avšak navonok stále
pokračuje vo svojej protikorporátnej politike a populistickej rétorike,
apelujúc na národné cítenie a sociálne istoty pre svojich obyvateľov. Istoty,
ktoré im žiadna korporácia nemôže ponúknuť.
Čo sa týka náboženstva na území Slovenska, tu všetky zdroje
hovoria jasne - silná prezencia a komunita novopohanstva (Čo som reflektoval
niektorými graffiti nápismi v uliciach Petržalky - symbol Perúna a nejaké
výkriky do tmy).
Tak tu to máte, moje základné podhubie pre Shadowrun Returns
mod. Ak by z čitateľov tohto blogu niekto hrával p&p Shadowrun v
slovenských reáliách a mal vybudované nejaké podhubie a rád by sa oň podelil -
pokojne môže, rád budem za každú inšpiráciu a vylepšenie toho, s čím som
prišiel ja. Napríklad, ešte jeden malý problém som mal - ako nazvať regionálneho
Mr. Johnsona. Odpoveď sa ponúkala sama, i keď neviem, či je najlepšia - v mojom
prípade je to pán Kováč.
Rád vytváram pozadie príbehu, svety, ale samotná realizácia
už je často veľmi zdĺhavým a únavným procesom. Len vytvorenie malej mapy mi
trvalo niekoľko dní. Úvodný prológ rovnako - a to sa jeho herný čas počíta na
niekoľko desiatok minút. A to už radšej nespomínam bugy, ktoré sa tvoria v
procese. Jeden opravíte a desať ďalších vecí sa pokazí. Na niečo zabudnete a
rúca sa vám celý systém. Nehľadiac na možnosti, ktoré vám editor ponúka.
Dokonca som vyhadzoval niektoré myšlienky a plány, pretože to by na jedného
smrteľníka bolo veľa. A ustriehnuť všetky možnosti tiež nie je sranda. Mapa je
totiž vystavaná na troch hlavných mapách - časť Petržalky, po ktorej sa hráč
môže voľne pohybovať do baru, do svojho ubytovania a späť (v pláne sú ešte
nejaké obchody a nemocnica). Avšak tým ako je hra stavaná, je treba držať si
prehľad u veľkého množstva premenných - čím viac runov máte za sebou (a chcete,
aby mali nejaký efekt), tým viac toho musíte v týchto zónach sledovať.
Plán teda je, že až dokončím jeden hlavný run (ten je
vlastne už hotový), jeden vedľajší, plus pár lokálnych (na mape Petržalky),
vypustím alfa verziu, ktorú budete môcť otestovať. Obávam sa totiž, že prvému
nezainteresovanému hráčovi sa niečo rozsype. Sám totiž nemôžem otestovať každú
možnosť, s ktorou môže hráč prísť.
Naštudované zdroje:
Shadows of Europe, 2004
Deutschland in den Schatten (Michael Immig & Thomas
Romer (ed.)), 1992
Paranormal animals of Europe (Carl Sargent), 1993
JO! Petžka, třináct druhů betonu a malej Sade pobíhající kolem rozestavěného metra! Jdu do toho, kam ti mám poslat prachy?
OdpovedaťOdstrániťZní to zajímavě a zřejmě sis s tím dal práci, takže jsem taky zainteresován. :)
OdpovedaťOdstrániťMimochodem, fajn věc dát do hry sebe. :) Nějaký český agent v té tvojí hře náhodou asi nefiguruje, co?
OdpovedaťOdstrániťNa roli agenta se hlásím, napíšu si komplet dialogy!
OdpovedaťOdstrániť