piatok 28. februára 2014

X-COM Enforcer v UFO: Enemy Unknown

Pravidelní návštevníci tohto blogu si už možno všimli, že občas sa snažím fušovať do modifikovania hier... jednoducho, pokiaľ to hra v user friendly sfére umožňuje, je šanca, že sa pokúsim do nej zasiahnuť. A to i napriek tomu, že neviem ani programovať, skriptovanie mi ide strašne a kresliť v podstate neviem tiež. Taký človek to má ťažké, keď má v hlave nápad na hru a nedokáže ho okamžite realizovať. Jemná modifikácia niektorých hier je potom takou menšou náplasťou. Problém s veľkými projektmi je v tom, že sa ťažko dokončievajú – hlavne o jednej osobe. Áno, Shadowrun je stále vo výrobe – i keď momentálne kvôli školským povinnostiam stojí. Za to som sa trochu pohral s tým, čo umožňuje OpenXcom. Predstavujem novú ťažkú jednotku menom X-Com Enforcer! :-)

Áno, bola to strašná hra. Teda, samotná hra nebola ani tak úplne zlá na to čo bola – fernetická akrádová strieľačka – akurát, že X-COM videla tak akurát z rýchlika Košice – Praha. Ale, čo je pre mňa podstatné, odohrávala sa v čase prvej „Alien War“, teda v období prvej hry. A čo by bolo lepšie ako pridať Enforcera do arzenálu pôvodnej UFO: Enemy Unkwnon? Teda, keď už niečo vymýšľať, tak aby to trochu súviselo so svetom ako takým.

Problém je, že naozaj nemám žiaden skill, ktorý by mi umožnil spracovať veci vizuálne presne tak akoby som si to predstavoval. Viem niečo s photoshopom, viem ako spraviť celkom schopnú koláž, prípadne ako vyretušovať nežiadúcu osobu s fotografie, ale... výsledky sú väčšinou čisto náhodné. Niekedy sa mi podarí celkom schodná grafika, inokedy je to bieda. Asi ako keď som sa snažil vytvoriť obrázok Enforcera pre inventár. Áno, takto vyzerá prvá i druhá verzia zaujímavo, možno lepšie ako tá, ktorú som zatiaľ použil, ale... V samotnej hre vyzerali strašne. Nejako sa mi tie muchy, ktoré tam vidím nepodarilo vychytať. Skutočne nie som profesionál a ani profesionálny amatér, aby som to odkázal dotiahnuť k dokonalosti. Ale pozerám sa na túto verziu ako na koncept. To ostatne platí aj o spritoch, ktoré som pozmenil najlepšie ako som vedel. Dá sa v poli dolíšiť od ostatných jednotiek, má na tom mini sprite charakteristické znaky, ale nie je to dokonalé.
Prvá verzia je na tomto obrázku posledná, druhá verzia je prvá a zatiaľ použitá verzia je stredná, ehm. :)

Zaujímavý problém, ktorý treba pri takomto mode riešiť je vyváženie jednotky. Myslím, že sa mi ju podarilo celkom dobre zasadiť do hry, stále však mám otázku či nie je príliš zbytočná, ak ju porovnáme s tankom. Áno, tank nevlezie do väčšiny mimozemských lodí – Enforcer áno. Je o niečo pohyblivejší, má štandardne pripevnenú plazmovú pušku a zároveň mu do druhej ruky môžete dať akúkoľvek inú zbraň. Má dostatok života, na druhej strane jeho zbroj je slabšia. Keď som Enforcera nárazovo testoval, nemal som pocit, že by ma jeho prítomnosť na bojisku výrazne zvýhodňovala. Áno, umožňoval mi lepší prieskum a rýchle reakcie na vzniknutú situáciu, čo však vyvažuje jeho cena a relatívna komplikovanosť výroby (na jeho výrobu je potrebné mať okrem iného i súčiastky (telo) sectopoda a cyberdiscu).

Rozmazané a zubaté, a nech som sa snažil... tak som skúsil ísť na to inak...
Čo má privádza k záznamu v Ufopedii. Text, ktorý tam je teraz slúži len ako „placeholder“ a to najmä vďaka mojej super broken english. Ale ak by náhodný čitateľ s pár minútami času chcel, prikladám slovenskú verziu textu a... Pokojne mi preklad môžete napísať do komentára a ja ho implementujem do hry – s poďakovaním v credits, samozrejme!

Advanced Robotics Technology
Vďaka reverznému inžinierstvu mimozemských artefaktov zaznamenala ľudská technika neuveriteľný pokrok. Poznatky, ktoré sme získali štúdiom týchto technológií nám umožnia vytvoriť dokonalú umelú inteligenciu. Pochopenie fungovania mimozemských strojov spoločne s poznatkami princípov správania sa umelej inteligencie, nám umožnia aplikovať tieto poznatky i pri tvorbe nových obranných technológií. Pri kombinácií týchto poznatkov a pozemských vedomostí sme len krok od toho vytvoriť dokonalú, sebestačnú AI, ktorá by mohla znamenať zvrat v boji proti mimozemskej hrozbe – dokonalý robotický bojovník.

X-Com Enforcer
Enforcer je ideovým dieťaťom profesora Able Standarda, ktorý na projekte začal pracovať ešte v rámci výskumu ART. Projekt bol však zrušený, ale profesor pokračoval na vývoji Enforcera bez vedomia X-COMu v tajnej základni v Nevade. Prvý prototyp Enforcera sa nakoniec ukázal byť účinným nástrojom v boji proti mimozemskej hrozbe. Rada sa preto rozhodla projekt zaradiť do výbavy X-COMu. Enforcer je výsledkom úspechu výskumu v oblasti ART – sebestačný, dokonalý robot bojovník.

Nech sa páči. Myslím, že elegantnejší spôsob ako skĺbiť „príbeh“ Enforcera a prvej hry sa vymyslieť nedal. :-) V každom prípade, ak by sa niekto rozhodol túto maličkosť vyskúšať – testoval som ju na poslednej „nočnej“ verzii OpenXcom, kde sa inštaluje štandardne ako všetky mody: buď rozbalíte rar súbor priamo do adresára \data\ OpenXcomu alebo ručne prekopírujete Enforcer.rul do adresára data\Ruleset\ a celý adresár (ako je) do adresára data\Resources\

Potom už len stačí nájsť v dokumentoch OpenXcom a upraviť options.cfg pridaním – Enforcer pod „rulesets“. Spustiť hru a dopracovať sa k výskumu... :) Kto hovoril, že ho dostanete automaticky?

Download: X-COM Enforcer (OpenXcom addon)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára